Skip to content

Гуманітарний відділ – відділ освіти, культури, молоді та спорту Топорівської сільської ради

  • Головна
  • Про Гуманітарний відділ
    • Структура та керівництво
    • Прийом громадян
    • Контакти
    • Положення
  • Новини
  • Оголошення
  • Діяльність
    • План роботи
    • Програми
      • 1. Програма створення культурно-освітнього простору для розвитку соціально-обдарованої особистості Топорівської ОТГ на 2021-2025 роки
      • 2. Програма підтримки дітей з особливими освітніми потребами «НАЗУСТРІЧ ДІТЯМ» на 2021-2025 роки
      • 3. Комплексна програма розвитку освітньої галузі Топорівської ОТГ на 2021-2025 роки
        • Зміни до Комплексної програми розвитку освітньої галузі Топорівської об’єднаної територіальної громади на 2021-2025 роки
      • 4. Програма розвитку фізичної культури і спорту «Здоров’я дітей та учнівської молоді як відзеркалля рівня соціально-економічного розвитку Топорівської територіальної громади на 2023-2027 роки»
      • 5. Комплексна програма розвитку та функціонування української мови як державної у Топорівській ТГ на 2024-2027 роки
    • Угоди про співпрацю
    • Колегії
  • Нормативно-правове забезпечення
    • Конвенція про права дитини
    • Закони України
      • «Про дошкільну освіту»
      • «Про повну загальну середню освіту»
      • «Про позашкільну освіту»
      • «Про молодіжні та дитячі громадські організації»
      • «Про благодійну діяльність та благодійні організації»
      • «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах»
      • «Про захист персональних даних»
      • «Про охорону дитинства»
    • Постанови КМУ
  • Toggle search form
Posted on 23.04.2021 By Moderator Немає Коментарів до

Робота соціального педагога в закладі освіти

Методика роботи соціального педагога з батьками.

      Ідеалом, до якого прагне сім’я, школа все наше суспільство, є всебічно розвинена людина, освічений, здоровий фізично і морально, вміє і любить працювати.

      Про роль школи в організації процесу сімейного виховання дітей писав А. С. Макаренко: “Сім’ї бувають хороші, і сім’ї бувають погані. Поручитися за те, що сім’я виховує як слід, не можна. Говорити, що сім’я може виховувати, як хоче, ми не можемо. Ми повинні організувати сімейне виховання, і організуючим початком повинна бути школа, як представниця державного виховання “.

       З цих позицій і визначаються основні завдання роботи соціальних педагогів з батьками:

 

Ø Систематичне різнобічне педагогічна освіта батьків, тобто ознайомлення їх як з основами теоретичних знань, так і з практикою роботи з учнями.

 

Ø     Залучення батьків до активної участі у навчально-виховному процесі.

 

Ø    Формування у батьків потреби в самоосвіті.

 

Ø    Ознайомлення вчителів предметників з різноманітними методами сімейного виховання, відбір та узагальнення кращого досвіду.

 

Ø    Соціально педагогічне дослідження сімей, диференціація їх на певні типи

 

Ø    Робота з дітьми девіантної поведінки.

 

Ø    Забезпечення правового захисту дитини в сім’ї та школі.

    

Робота соціальних педагогів з батьками здійснюється у двох напрямках:

  • з колективом батьків;
  • індивідуально.

      Налагодження з батьками доброзичливих контактів відбувається легше, якщо педагог будує спілкування цілеспрямовано, з огляду на ситуацію, заздалегідь продумує не тільки зміст бесіди, але і її хід, можливі варіанти і несподівані повороти. Даючи поради, прагнучи, якщо це необхідно, внести корективи у виховні впливу батьків на дитину, потрібно пам’ятати, що пряме нетактовну втручання у внутрішні справи сім’ї може викликати як протест і нанести яку важко виправити шкоду. Адже кожен батько виховує своїх дітей так, як вважає за потрібне, виходячи зі своїх знань, умінь, почуттів і переконань.

Велика соціальна значущість цілеспрямованого спілкування з сім’єю полягає в тому, що направляючи по потрібному руслу вплив батьків на дітей, педагог впливає і на перебудову внутрісімейних відносин, сприяє вдосконаленню особистості самих батьків, тим самим підвищує рівень загальної культури населення.

      Індивідуальна робота з батьками та іншими дорослими членами сім’ї учня складна і різноманітна.

      Перевагою індивідуальної роботи є те, що перебуваючи наодинці з соціальним педагогом, батьки відвертіше розповідають йому про свої проблеми сімейних відносин, про які ніколи б не сказали при сторонніх. При індивідуальних бесідах необхідно дотримуватися головного правила: зміст індивідуальної бесіди має бути надбанням лише розмовляли, воно не повинно розголошуватися.

       Дуже уважно слід відноситься до прохань батьків. Не виконати прохання можна тільки в тому випадку, якщо її виконання може завдати шкоди дитині.

Індивідуальне спілкування не тільки дає можливість вчителю вплинути на батьків, але і в свою чергу, багато в чому допомагає йому у виборі правильного підходу до дітей.

      В обов’язки соціального педагога входить відвідування сімей, з девіантною поведінкою. Перший візит в сім’ю – відповідальний момент часто вирішальний, чи будуть батьки довіряти вчителю, прислухатися до його порад. Педагог заздалегідь готується до відвідин тієї чи іншої сім’ї: дізнається її склад, матеріальне становище, з’ясовується, де працюють батьки, продумують можливі запитання членів сім’ї і відповідає на них, намічає, які відомості про дитину йому потрібно отримати.

      Відвідування сім’ї в другій і третій раз вчитель планує, враховуючи результати попереднього знайомства; поведінку дитини в школі, ставлення батьків до своїх обов’язків, їх участь у житті школи.

      Йдучи в сім’ю, соціальний педагог ставить перед собою завдання виявлення, узагальнення та поширення кращого досвіду сімейного виховання. Досвід сімейного виховання в кожній родині педагог збирає по крупинках. В одній сім’ї це може бути обладнання дитячого куточка, в іншій цікава організація дозвілля і т.д.

Часто бесіди з батьками допомагають знайти правильний підхід до учня – адже близькі добре знають його і можуть багато підказати, допомогти визначити причину того чи іншого вчинку.

       Основне завдання соціального педагога – активізувати педагогічну, виховну діяльність родини, надати їй цілеспрямований, суспільно значимий характер.

       Основна форма роботи з колективом батьків – батьківські збори, разом з вчителями початкових класів, яке проводить щомісяця, а якщо це необхідно щотижня.

      Батьківські збори зближують вчителів і батьків, наближають сім’ю до школи, допомагають визначити найбільш оптимальні шляхи впливу у виховному впливі на дитину. На зборах батьків систематично знайомлять з цілями і завданнями, змістом, формами і методами, виховання та навчання дітей у сім’ї та школі.

Залучення батьків до виконання доручень до щоденної доброзичливою допомоги школі – важлива, нагальна задача в роботі вчителя, соціального педагога з сім’єю.

      У план роботи соціального педагога входить такі види спільної діяльності школи та сім’ї:

організація екскурсій на різні підприємства за місцем роботи батьків;

 організація екскурсій і прогулянок по місту з метою знайомства дітей з підприємствами та установами міста, продукцією, яку вони випускають, проведення бесід про професії і їх користь для людей.

      Форми і методи роботи з батьками різноманітні, але головне те, що педагогові необхідно робити правильний вибір, враховуючи всі особливості роботи вчителів з даним колективом батьків, особливості системи роботи школи в цілому.

       Соціальної допомоги та більш пильної до себе уваги вимагають сім’ї, які мають статус біженців. Число таких сімей за останні роки дуже зросла, сімей, в яких батьки мають статус безробітних.

       Силами соціальних педагогів у школі організовується робота “Телефону довіри”

Соціальна

Навігація записів

Previous Post: Попередній запис
Next Post: Наступний запис

Залишити відповідь Скасувати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

  • Творча обдарованість
    • Олімпіади
    • Конкурси
    • Спортивні змагання
  • Всеукраїнські учнівські олімпіади
  • Заклади освіти
    • Заклади загальної середньої освіти
      • Бочковецька філія “ОЗО – Колінковецький ліцей Топорівської сільської ради”
      • Грозинецький ліцей Топорівської сільської ради
      • “ОЗО – Колінковецький ліцей Топорівської сільської ради”
      • Топорівський ліцей Топорівської сільської ради
    • Нормативний путівник
    • Заклади дошкільної освіти
      • Бочковецька філія “ОЗО – Колінковецький ліцей Топорівської сільської ради” (дошкільний підрозділ)
      • Грозинецький ліцей Топорівської сільської ради (дошкільний підрозділ)
      • ЗДО “Сонечко” с.Колінківці Топорівської сільської ради
      • ЗДО “Промінець” с.Топорівці Топорівської сільської ради
    • Нормативно-правові документи з дошкільної освіти
    • Заклад позашкільної освіти
      • КЗ “Школа мистецтв Топорівської сільської ради”
        • Статут школи мистецтв
        • Положення про мистецьку школу
  • Культура
    • Установчі документи
    • Звіт директора будинку культури
    • Перелік аматорських колективів, розклад їх роботи на 2021 рік
    • Культурно – просвітницька діяльність
    • Розвиток народної творчості та любительства
    • Організація дозвілля різновікових категорій населення
    • Організація маркетингової діяльності
    • Організаційно-творча діяльність
  • Сторінка керівника
    • Положення про порядок призначення і звільнення з посад керівників закладів освіти, культури
    • Інституційний аудит
    • Розпорядження
    • Накази
    • Листи
    • Доручення
    • Матеріали до опрацювання
  • Харчування в закладах освіти
    • Нормативна база
    • Взяти на замітку
    • Відгуки учасників освітнього процесу
  • Сторінка для батьків
    • Батькам першокласників
    • Черга на зарахування в ЗДО
    • Поради та рекомендації
  • ЗНО/НМТ та ДПА
    • Інформація про проходження ЗНО/НМТ
    • ДПА
  • Інклюзивне навчання
    • Нормативно-правові документи
    • Методичні рекомендації
  • Методичний кейс
    • Положення
    • План роботи Консультативного центру
    • Склад Консультативного центру
    • Графік надання консультацій
    • Діяльність МК/ПМК
      • МК вчителів початкової освіти
      • МК дошкільної освіти
      • ПМК вчителів гуманітарного циклу
      • ПМК вчителів іноземних мов
      • ПМК вчителів природничого циклу
      • ПМК вчителів суспільного циклу
      • ПМК вчителів технологічних та інформаційних дисциплін
      • ПМК вчителів фізико-математичного циклу
      • ПМК вчителів фізичної культури та предмету «Захист України»
      • ПМК вчителів художньо-естетичного циклу та трудового навчання
      • ПМК шкільних бібліотекарів та класних керівників
    • Нова українська школа
      • Нормативно-правова база та загальні матеріали
      • Практика. Освітні галузі:
        • Громадянська та історична
        • Інформатична
        • Математична
        • Мистецька
        • Мовно-літературна
        • Природнича
        • Соціальна і здоров’язбережувальна
        • Технологічна
        • Фізична культура
  • Соціально-психолого-логопедична служба
    • Сторінка психолога
    • Сторінка соціального педагога
    • Сторінка логопеда
  • Атестація
    • Атестація пед. працівників
    • Сертифікація вчителів
    • Курси підвищення кваліфікації
    • Накази
    • Графіки засідань атестаційних комісій
    • Протоколи засідань
  • Творча обдарованість
    • Олімпіади
    • Конкурси
    • Спортивні змагання
  • Виховний простір
    • Національно-патріотичне виховання
    • Художньо-естетичне виховання
    • Превентивне виховання
    • Родинно-сімейне виховання
    • Екологічне виховання
    • Учнівське самоврядування
    • Інформація для учнівської молоді
  • Стоп! Булінг
    • Розпорядження
    • Наказ
    • Порядок реагування
    • Презентація
    • Інформація для ознайомлення
  • Протидія корупції
    • ЗУ «Про запобігання корупції»
  • Фінансова прозорість
    • Кошториси закладів освіти
  • Корисна інформація
    • Covid-19
    • Вакцинація
    • Твоя безпека
  • Вивчаємо українську мову
  • Оздоровлення
  • Вакансії
  • Міністерство освіти і науки України
  • Департамент освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації
  • Навчально-методичний центр якості освіти та координації господарської діяльності навчальних закладів області
  • Управління Державної служби якості освіти у Чернівецькій області
  • Інститут післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

Powered by PressBook WordPress theme