Правила тайм-менеджменту, які допоможуть організувати свою роботу під час дистанційного навчання і не тільки (поради психолога)
- Чіткий план роботи. Вcтановіть собі чіткий план: як і в якому порядку робити справи, дедлайни, коли їх закінчити. Якщо справа якась дуже велика, то розбийте її на невеликі частини і кожен день виконуйте певний фрагмент роботи.
- Розставляємо пріоритети. Передусім виконуйте важливі , термінові справи.
- Ліквідовуємо “викрадачів часу”!
Протягом одного-двох днів записуємо всі дії, які робимо і час, скільки на це йде. Таким чином визначаються жахливі втрати часу на ніщо.
Як зрозуміти, що це не потрібна дія?
Вона не приносить користі. Вона не є відпочинком. Вона не просуває вашу справу вперед. Ви почуваєтеся спустошеним, коли це робите і відчуваєте внутрішній дискомфорт.
Або ж кожен день складайте список справ, які б і хотілось перестати робити (або робити рідше), т.з. “антисправи”. Наприклад: затримуватися в соцмережах, пити часто каву, тощо.
- Вчимося сказати “ні”!
“Ні” всім, хто хоче забрати наш час на непродуктивні справи і розмови.
- Подругам, які дзвонять “потеревенити” або приходять без попередження.
- Людям, які навантажують нас справами, що не входять ні до наших обов’язків, ні до наших із ними усних домовленостей.
- Всім, хто не приносять нам ні радості, ні користі, ні грошей, а один тільки дискомфорт.
- Лягаємо спати сьогодні, а встаємо завтра!
Важливо дотримуватися режиму сну, робити перерви в роботі, а для вікенду корисно спланувати щось неординарне і особливе. Це має бути щось дуже приємне для нас, щоб підігрівати душу весь тиждень.
- Правило “2 хвилин”
Не відкладайте на потім
- якщо це можна зробити за 2 хвилини, то просто зробіть це. Це прості справи (відповісти на email по роботі чи навчанні, помити за собою посуд зразу після їжі, прибрати на робочому столі).. Не відкладайте на потім (бо поки не зробиш, воно буде лоскотати нерви).
- якщо це робиться довше, ніж 2 хвилини, то просто розпочніть. Наприклад, якщо хочете займатись спортом по годині в день, то негайно поприсідайте 2 хвилини; якщо треба написати 1000 слів за день — напишіть перші 50 за наступні 2 хвилини. Ви можете і не продовжувати далі, а відкласти решту роботи на потім, але фішка в тому, що в більшості випадків не захочеться зупинитись після 2 хвилин.
7.Уникайте перфекціонізму.
Не переробляйте одне й те ж безкінечно, щоб довести до ідеалу. Краще добре зробити зараз, ніж ідеально, але ніколи.
8.Фокусуйтеся, не робіть кілька справ одночасно